domenica 1 maggio 2011

Canzoni del mio passato

Da oggi inizio la pubblicazione dei testi delle canzoni napoletane e non che hanno allietato la mia vita fin qui, dal dopo guerra in poi, dalla mia infanzia in avanti.
Le pubblicherò in ordine sparso, man mano che le rintraccerò navigando in Internet o nelle pubblicazioni che fin qui ho collezionato o quando ritornerranno nei miei pensieri per qualche ragione.
Alcune di esse hanno alleviato i dolori della guerra vissuti nei miei primi anni di vita sotto i bombardamenti alleati, durante l'assenza di mio padre deportato in Germania per diciotto mesi che quando tornò non lo conoscevo più, dopo la morte di mio zio Pasquale ucciso da soldati della liberazione che gli spararono contro per mascherare il loro contarbbando in combutta con la delinquenza locale,  insegnandomi la commozione di cui non sapevo gli effetti, la malinconia, la nostalgia e tante altre sensazioni che col tempo lontano dal mio paese ho smarrito, ma non dimenticati.


Incominciamo con "SIMMO 'E NAPULE PAISA'" che mi fa traballare ancora la voce quando la canto; provo le stesse emozioni di quando l'ascoltai la prima volta.


SIMMO 'E NAPULE PAISA'
(Fiorelli, Valente - 1944)

Tarantella, facennoce 'e cunte,
nun vale cchiù a niente
'o ppassato a penzà.

Quanno nun ce stanno 'e tramme,
na carrozza è sempe pronta
n'ata a ll'angolo sta già.

Caccia, oje nénna, 'o crespo giallo,
miette 'a vesta cchiù carella,
cu na rosa 'int' 'e capille,
saje che 'mmidia 'ncuoll' a me.

Tarantella, facènnoce 'e cunte,
nun vale cchiù a niente
"'o ppeccomme e 'o ppecché".

Basta ca ce sta 'o Sole,
ca c'è rimasto 'o mare,
na nénna a core a core,
na canzone pe' cantà.
Chi ha avuto, ha avuto, ha avuto,
chi ha dato, ha dato, ha dato,
scurdàmmoce 'o ppassato,
simmo 'e Napule paisà.


Tarantella, stu munno è na rota,
chi saglie 'a sagliuta,
chi sta pe' cadé.

Dice buono 'o mutto antico,
ccà se scontano 'e peccate,
ogge a te, dimane a me.

Io, nu poco fatto a vino,
penzo ô mmale e penzo ô bbene,
ma 'sta vocca curallina
cerca 'a mia pe' s' 'a vasà.

Tarantella, si 'o munno è na rota,
pigliammo 'o minuto
che sta pe' passà.

Basta ca ce sta 'o Sole,
................................


Tarantella, 'o cucchiere è n'amico,
nun 'ngarra cchiù 'o vico
addó mm'ha da purtà.

Mo redenno e mo cantanno,
s'è scurdato 'o coprifuoco,
vò' surtanto cammenà.

Quanno sta a Santa Lucia,
"Signurì'" nce dice a nuje
"ccà nce steva 'a casa mia,
só' rimasto surtant'i'".

E chiagnenno, chiagnenno, s'avvìa,
ma po', 'a nustalgìa,
fa priesto a fernì.

Basta ca ce sta 'o Sole,
................................

Nessun commento:

Posta un commento